Monday, January 24, 2011

Tips memutuskan perhubungan cara baikla KONON!!


"YOUre NOT THE ONE".....
Camtulah ayat yang aku rasa macam tulus dan tak betul pun ada.Betul ka tak betul itu adalah dialog dalam cite 'HOW I MET YOUR MOTHER' season 1, time watak 'TED' nak mintak putus kat teman wanitanya.Ketinggalan zaman tul aku ni citer tu dah 2005 dah kuaq la ni 2011 why aku selalu menjadi person yang lambattttt....baru sekarang nak tonton.So aku terfikir balik agaknya bagaimana caranya memutuskan perhubungan dengan cara elok atau PUTUS CINTA CARA BAIK!!! jeng-jeng.

Susah bangat dong!!giler ke aper topik aku utarakan nie.Bagi orang yang ingin mengakhiri sesuatu perhubungan,mungkin dia ada sejuta alasan yang dia sendiri tahu & kenapa dia nak begitu.Mungkin family dia tak suka anda atau dia sudah ada pacar baru ataupun cewek yang sejuta kali lawa dari kamu..@#$%@%%c BUsiittt !!! aku terasa secara sepontan .So for the Guys or guls out there...Here the tips dari yunatie pengalaman kena putus cara sadis jebon tahap tak masuk akai.

1.Cepat-cepatla wei.....
Ooo bukan lee chong wei jer tapi kepada pemutus cepat-cepatler katakan,selagi kamu tunggu setahun,sejam,seminit malah sesaat, pasangan anda semakin sayang kepada kamu,so kalu dah tekad janganla dok tangguh sampai nak kawen.Buat janji temu & jumpalah si mangsa.Jangan guna sms atau FB terlalu dayus rasanya.

2.Jujur
Kalu dah tak suka baik beritahu je beb jangan cakap gini plak "Aku sayang sama kamu, tapi aku lagi pingin sendiri." Kalu dah ada yang len jangan cakap lagi coz pedihhh beb tapi takyahla dok tipu pasang dua tiga sebab anda tu bukanlah hensem sangat pown kalu getah sekerap lagi wangi baunya.Berikan jawapan yang sepatutnya serta alasan yang kukuh untuk menegakkan pendirian anda...kompemla banyak alasan kalu tak nak!!

3. Jangan ucap kata berunsur sindiran atau merendahkan harga diri si Dia
Aduhh..dahla tak suka pada si-dia tapi janganlah pulak dok maki or komen tentang si dia.Kasihanila si dia sebab dahla kita mengecewakannya,ni dok hentam dia ni kurengggggla,kentut busukla bla-bla...adusss bisa nyer bukan sket lagi parah boleh membunuh ya..

4.Tak perlu menyesal & jangan kasihankan si Dia
OPcoss ler kalu si Dia dikecewakan tentulah dihujani dengan kemarahan,herdikan,permintaan,peluang kedua dan tangisan.Tapi anda harus nekad dan biarkan rasa besalah serta kasihankan si Dia.Nak buat camner tak leh nak paksa bro!!pahtu toksahla sms or call sementara waktu bagilah siDia reda dulu...hahaha bape lama gue tak tau.

5.Ucap kata-kata yang baik sebelom akhiri pertemuan
Kalu kena marah ke nasibla bro.tapi ape leh buat sabo je lah bukan salah dia & kita pun.So katakanlah si Dia akan menemui seseorang yang lebih baik kelak.Kalu ada hutang ke bayorla bagi puas ati si Dia.Jangan plak sijil-sijil SPM diploma di remukkan.Tapi jangan sesekali ucapkan sayang ataupun cinta pada si Dia nak mampusss tu bagi harapan namanya...






Hmm bagi si Dia yang kecewa dengan pepisahan ini,Tips akan muncul pada entry yang akan datang hahaha.Tungguuu beb.Saja je buh entry ni sebab tiba-tiba je terlintas di fikiran nak tulih pasai ni.Aku pun nak tergelak meby pengaruh dari bahan bacaan yang aku baca pagi tadi gossip terhebat hari ini 'Pasha Sanda & Jejai putus kaseh' hehehe macam lawak je.Kaki gosip gak aku nie.Tapi buat si kecewa ini untuk anda malah nasihat tuk saya sendiri...
"Hiduplah, dan hadapilah. Cinta yang terputus itu, mungkin teguran halus daripada ALLAH SWT. Mungkin ALLAH hendak menyatakan si dia bukan jodoh anda, mungkin juga ALLAH hendak anda muhasabah balik kesilapan-kesilapan yang berlaku sepanjang anda bercinta, mungkin juga ALLAH hendak memberikan anda sesuatu yang lebih baik. Kenapa anda tidak boleh mendidik diri untuk bersangka baik kepada ALLAH?"

Yunatie merapu lagi...chowww



2 comments:

  1. hahahaha......sedih sgt keww??gosip Jejai putus ngan Fasha sadha bg efect kt entri kome yawwww....

    ReplyDelete
  2. hehehe....meh aku tya hg,kalu hg nak cara bagaimana hg nak dia putuskan hg

    ReplyDelete