Saturday, August 13, 2011

30 Hari Mencari Cinta_NYA .Day 14




Aku tak sempurna.Kau pun tak sempurna
"Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita."

Jika ingin bersahabat, jangan terlalu mencari sahabat yang sempurna..

Tetapi carilah seseorang yang boleh membuatkan kamu menjadi sempurna..

Bila kamu bersahabat dengannya….

Jika ingin mencari pasangan..

Jangan terlau mengharapkan yang soleh dan solehah…

Tetapi jadilah soleh dan solehah yang terlebih dahulu...

Sesungguhnya, kita semua di dunia ini tidak sempurna, tetapi kita akan menjadi sempurna apabila kita saling melengkapi antara satu sama lain.Pada masa kini, setiap orang menginginkan yang sempurna..tetapi kita harus sedar bahawa, kita semua ini tidak sempurna kerana hanya ALLAH yang memiliki segala sifat kesempurnaan itu.

Berusaha lah untuk menjadi yang sempurna pandangan ALLAH kerana Dia sentiasa berada di samping kita di kala suka dan duka.

Pada masa sekarang sesetengah dari kita terlalu mengharap yang sempurna dari seseorang contohnya apabila mereka melihat seseorang yang taat dan beriman kepada ALLAH, mereka terlalu mengharapkan kesempuranaan dari insan-insan seperti ini. Tidak salah untuk mengharapkan kesempurnaan dari mereka tetapi kita harus ingat, mereka juga manusia biasa dan setiap daripada kita tidak terlepas dari melakukan dosa. Jangan kita sesekali menghina mereka jika mereka melakukan kesalahan kerana mereka juga sedang berusaha untuk menjadi yang sempurna pada pandangan ALLAH.

Tetapi kita harus mempunyai niat untuk menjadi seperti mereka yang soleh dan solehah. Berusaha lah menjadi sempurna di pandangan ALLAH berbanding di pandangan manusia di dunia ini. Ini kerana, manusia sering mencari kesalahan kita, tetapi ALLAH sentiasa menerima kita dalam keadaan apa sekali pun. Semoga kita semua, di beri petunjuk dan hidayah dari ALLAH untuk menjadi seperti mereka yang selalu mengabdikan diri di jalan ALLAH. INSYALLAH..

Sempurna peribadi itu lebih indah dari sempurna paras rupa. ALLAH tidak memandang pada paras rupa kita, tetapi ALLAH menilai pada tahap keimanan kita kepada Nya. Berusaha lah untuk menjadi sempurana selagi masih di beri peluang oleh ALLAH untuk terus hidup di dunia ini.

Bisik hati ku :

YA ALLAH.....

Hanya Mu yang memiliki segala sifat-sifat kesempurnaan...

Aku hanya insan yang lemah yang tidak terlepas dari melakukan dosa...

Aku mohon pada Mu, Kau ampunilah dosa-dosa kami semua...

YA ALLAH...

Sesungguhnya, aku hanya insan yang hina...

Kau kuat kan lah iman aku...

Aku ingin menjadi muslimah yang sempurna pada pandangan MU...

Aku ingin terus beribadat kepada Mu...

Kuat kan aku, redhai lah aku....

Dalam aku menempuhi liku-liku hidup ini.....

Amiin Ya Rabb..~



No comments:

Post a Comment