Monday, August 8, 2011

30 Hari Mencari Cinta_NYA .Day 8

Salam Ramadan yang ke-8 bersamaan dengan 8/8/2011.Menarik kan!! Lagi menarik dan indah jika anda memahami kata-kata disebalik ayat-ayat yang tertulis di bawah.Selamat merenung hehe


Rasullah SAW bersabda, “Perbezaan antara puasa kita(islam) dengan ahli kitab(Yahudi Dan Nasrani) terletak di atas makanan yang kita makan ketika bersahur, mereka tidak bersahur”

Barangsiapa berbuka puasa sehari tanpa rukshah (alasan yang dibenarkan) atau sakit, maka tidak akan dapat ditebus (dosanya) dengan berpuasa seumur hidup meskipun dia melakukannya. (HR. Bukhari dan Muslim)

Janganlah kita GELISAH atas kesalahan & dosa yg telah kita buat. Selagi kita masih punya keinginan untuk memperbaiki diri, menyesali dosa yg telah dilakukan serta berjanji tidak ulangi lagi. Mari bersegeralah kembali ke jalan-Nya. Jalan yang diredhai-Nya. "Dan Allah yg Maha penerima taubat lagi Maha Penyayang."(QS Al-Baqarah 160)

Allah doesn't have a Blackberry or an iPhone, but He's my favourite contact. He doesn't have Facebook, but He's my bestfriend. He doesn't have twitter, but I follow Him and He doesn't have internet, but I'm connected. *Sesungguhnya Allah lebih dekat daripada urat leher kita*

No comments:

Post a Comment